Avbokning och ändring av kurstillfällen
– helt enkelt – vår policy!
Vi skulle vilja ge dig ett vidare perspektiv på hur anmälningar/avbokningar till våra kurser går till. Dessa har utvecklats under alla de år vi har hållit workshops och utbildningar.
Vi förstår att livets omständigheter är oförutsedda tex. med egna eller familjemedlemmars insjuknande (eller husdjurs). Förkylningar, sjukdomar, plötsliga olyckor med mera händer, men vi kan inte göra undantag från vår avboknings-policy, läs nedan, då det innebär flera dagars extra administrativt arbete för oss och en eventuell inkomstförlust. Du kan alltid ta igen det missade tillfället senare i mån av plats. Mejla oss om du har frågor.
Vi är verkligen tacksamma för din förståelse!
Med värme,
Magdalena och Mats
Förhinder
Om du har fått förhinder (tex en akut sjukdom) och vill avboka: Kolla först med ditt försäkringsbolag om du kan få tillbaka pengar från både resa/kursavgift. Det brukar nämligen ingå i vanlig hem/reseförsäkring (tex. Trygg Hansa, Folksams ”Resklar”). Återkom sedan med ett så kallat Beslutsbrev från ditt försäkringsbolag/kortbolag. Om du inte har försäkring, mejla oss enligt nedan avbokingsregler. Detta har fungerat bra de gånger då elever har avbokat.
Betalningsvillkor
Anmälan är bindande. Anmälningsavgiften garanterar dig en plats på kursen. Resterande belopp betalas via faktura/kort inom 30 dagar från anmälningsdatum. Om du hamnar på reservplats tas ingen anmälningsavgift ut.
Avbokningsregler
Anmälningsavgiften betalas ej åter oavsett när avbokning sker. Detta gäller även byte av kurstillfälle och modul. Resterande belopp betalas åter om avbokning sker senast 30 dagar innan kursstart. Om avbokning sker senare än 30 dagar innan kursstart betalas resterande belopp endast åter om en ersättare kan fylla din plats. Alla avbokningar måste göras skriftligen till Wisdom Works AB via mail på info@yin-yoga.se (ej via sociala medier).
Om du avbokar kursen senare än en månad innan kursstart, och detta gäller särskilt veckan innan eller samma vecka som kursstart, har vi ofta ingen på väntelistan som kan ersätta dig. Du måste då på egen hand försöka sälja din plats (tex. på yinyoga-sidan på Facebook) eller kontakta ditt försäkringsbolag för att få tillbaka pengar.